Et specielt smøreolieadditiv, der forøger pakningers volumen, som kan forenes med alle typer motorolier. Engine Stop Leak er udarbejdet med det formål at genskabe og vedligeholde smidigheden i syntetiske silicone-, kork og gummipakninger for at reducere eller fjerne olielækager. Samtidig forhindrer den, at disse opstår.
Test med typiske pakningsmaterialer har bevist, at Engine Stop Leak forøger pakningers volumen fra 15 til 70% uden at skade pakningerne.
Indeholder ligeledes en sammensætning af rensemidler, der fjerner aflejringer fra ventiler og ringe, samtidig forbedres motorens ydeevne, og olieforbruget reduceres.
PROBLEM
Ydre og indre gummi/siliconepakninger, der anvendes i moderne bilmotorer er ofte tilbøjelige til at svinde ind og miste deres smidighed. Dette får olie til at sive ud. En opbygning af aflejringer på ventiler og stempelringe resulterer i funktionsfejl, nedsat kompression samt tiltagende olieforbrug.
EGENSKABER
Giver ny vitalitet til eksterne og interne pakninger. I en test med standardpakninger blev disses volumen forhøjet med fra 5 til 70% afhængig af pakningsmateriale.
Engine Stop Leak er en speciel sammensætning af rense-, opløsnings- og aflejringsopløsende midler, der hjælper klæbrige stempelringe fri, reducerer ventil-aflejringer og stilner larmende ventillifter ved opløsning og suspendering af eksisterende aflejringer. Denne aktion giver ringene og ventilerne bedre mulighed for at lukke tæt og reducerer olieforbruget.
BRUGSANVISNING
Skift motorolien og filter, tilsæt 1 dåse Engine Stop Leak til ny motorolie. Tillad ca. 1 uge eller 500 kilometers kørsel for at opnå fuld effekt af Engine Stop Leak. En dåse rækker til 5 liter motorolie.
Bardahl Engine Stop Leak fornyer ikke ødelagte pakninger. Fortsat oliespild fra pakningerne efter anvendelse af Engine Stop Leak tyder på defekte pakninger eller lækage fra ikke-gummipakninger og kræver nye pakninger isat.
Kan anvendes i traditionelle, manuelle gearkasser.