Betingelser

Betingelser

Salg og levering
Hvornår modtager jeg mine varer?
Når du bestiller din vare, skal du også vælge fragttype. Her står der anført en leveringstid. Normalt er leveringstiden i Danmark på 1-3 postdage. Der kan dog forekomme længere leveringstid til Bornholm og visse småøer.

Der skal dog tages forbehold for bestillinger i weekenden. De varer, der bliver bestilt i weekender, bliver normalvis afsendt om mandagen, men vi sender post ud alle hverdage på året, eksklusiv helligdage.

Vores leveringstider er udregnet efter at varen er på lager, men der kan i visse tilfælde forekomme længere leveringstider end 1-3 dage, også selvom varen står som på lager. Det sker hyppigst ved spidsbelastninger eller hvis vores lagerantal rettes efter ordrebekræftelsen er fremsendt. I disse tilfælde vil vi skaffe varen hurtigst muligt og sende ordren samlet. I visse tilfælde kan det aftales mellem køber og sælger at ordren fremsendes delvist over flere gange.

Laven motormølle bruger Post Danmark som fragtløsning. Vi mener, at det pt. er den bedste løsning i forhold til pris, leveringssikkerhed, pakkehåndtering, Trak & Trace og geografisk leveringsområde. Vi vil løbende vurdere alternative fragtløsninger, da "pakker til tiden" er en vigtig del af vores koncept.

Priser på lavenmotormolle.dk
NB!! Alle priser på varer, som kan købes på lavenmotormolle.dk er i angivet ekskl. moms men incl. alle andre afgifter. Vi forholder os ret til at ændre leveringsantal og priser ifb. restordre og prisstigninger og andre udefrakommende påvirkninger. Derudover kan ordrer annulleres ifb. med forkerte prisangivelser og rabatter.

Ordrebekræftelse og faktura.
Når man handler på lavenmotormolle.dk fremsender sælger (lavenmortormolle.dk) en ordrebekræftelsen der fremsendes pr. mail. Er der fejl på webshoppen, kan dette derfor ændres af sælger uden yderligere varsel. Efter rettelsen sender sælger en bindende aftale i form af e-faktura, som er en bindende aftale mellem køber og sælger.

Retningslinjer for køb på lavenmotormolle.dk
Ordrebekræftelsen som automatisk bekræftelse på en bestilling.
I henhold til e-handelslovens § 12 skal den erhvervsdrivende uden unødig forsinkelse fremsende en elektronisk bekræftelse på modtagelsen af en elektronisk ordre. Det vil i praksis sige den automatisk generede ordrebekræftelse, som kunden ofte modtager, kort efter han har afgivet sin bestilling på websitet.
Der tages i lovens forarbejder eksplicit stilling til, at en såkaldt § 12-besked ikke har nogen juridisk betydning for, hvornår en aftale er indgået.
Dette skal dog, for ikke at forvirre forbrugeren, fremgå helt tydeligt af e-mailen, ligesom prisforbehold mm. skal fremgå af e-mailen, således at forbrugeren ikke foranlediges til at tro, at aftalen er endeligt indgået.


Når du har afgivet din bestilling får du fremsendt en ordrebekræftelse på e-mail, der viser antal købte varer, priser, fragtomkostninger og eventuelle rabatter. Denne ordrebekræftelse er en foreløbig bestilling og den kan til enhver tid rettes af både køber og sælger. Er pakken sendt til pakning kan der ikke rettes i ordren. Når pakken er afsendt fra vores lager afsendes en faktura på e-mail som er en bindende for både køber og sælger.