ANVENDELSE
For at reducere forurening og overholde internationale miljøregler, er diesel partikel filter (DPF) blevet indført, for at fjerne sod fra udstødningsgassen fra dieselmotorer, der er forårsaget af uforbrændt brændstof.
PROBLEM
Problemet opstår når sod og forureninger ophobes på overfladen af filteret og i sidste ende vil tilstoppe porerne og derved reducere dets effektivitet.
Tilstopningen vil i sidste ende medføre en betydelig stigning i udstødningsforurening og af brændstofforbruget. Regelmæssig filter vedligeholdelse er derfor en nødvendighed.
Mange dieselmotorer udstyret med et DPF, starter automatisk et regenererings program, der består af indsprøjtning af mere brændstof i motoren, for at opnå en højere forbrændingstemperatur og dermed fjerne de ophobede partikler. Men dette kan også resultere i uforbrændt brændstof blandet med motorolie i den nederste del af motoren og derved forårsager skade. En sådan regenerering sker ofte automatisk, men biler der bruges meget i bytrafik kan oftest ikke opnå de høje temperaturer det kræves for at brænde sodpartiklerne væk.
EGENDKABER
BARDAHL har udviklet en partikelfilter rens, som kan anvendes på alle motorer udstyret med DPF (med eller uden tilsætningsstoffer).
Bardahl Partikelfilter rens vil:
BRUGSANVISNING
Tilsæt flaskens indhold til brændstoffet (30 til 60 liters tank). Anbefalet brug: 2 gange om året eller for hver 7000 km.
Kan tilsættes alle køretøjer udstyret med partikelfilter, med eller uden tilsætningsstoffer.
Anbefales af førende europæiske bilproducenter.